Praca w DOMU - 8 rad na co należy zwracać uwagę, by WYMARZONA praca nie stała się UCIĄŻLIWA?

Postanowiłam podzielić się z Wami radami, które sama stosuję i które pomogły mi cieszyć się z pracowania, ponieważ pomimo, że praca w domu dla wielu jest marzeniem to niestety może też stać się problemem, który sprawi, że odseparujecie się od rzeczy, które sprawiały Wam przyjemność i po prostu przestaniecie się nią cieszyć…

1. kalendarz
Wpisz do kalendarza zadania do wykonania i koniecznie przypisz im ramy czasowe. Możesz użyć kalendarza książkowego lub elektronicznego - to zależy już od Twoich preferencji, ale ja zalecam elektroniczny, który będzie miał włączoną opcję przypominania. Nawyk ten jest niezwykle pomocny, ponieważ utrzymać odpowiednie tempo pracy i żadne zadanie nie zostanie pominięte.

2. godziny pracy
Każdemu wydaje się, że brak określonych godzin pracy to jedna z najważniejszych zalet pracy w domu, ponieważ wydaje się, że można dysponować mnóstwem czasu - niestety jest to mylne uczucie. Przez to w domu cały czas czujemy się jak w pracy, mamy poczucie winy, kiedy nie pracujemy, a przez to przyjmujemy zadania, przez które zarywamy noce. Niestety to był jeden z głównych problemów w moim przypadku i powoli zaczął sprawiać, że zaczęłam się "wypalać", na szczęście w porę zdałam sobie z tego sprawę. Wyznaczenie godzin pracy pozwoli podzielić czas na prywatny i zawodowy, umożliwi realistyczne przyjmowanie zadań i zminimalizuje stres.

3. nie zapominaj o świecie zewnętrznym
Przy pracowaniu w domu niezwykle łatwo jest złapać się na przesiadywaniu w domu. Niestety to doprowadza do poczucia izolacji, co później skutkuje brakiem motywacji do pracy.
Dlatego bardzo ważne jest, by spotkać się ze znajomymi od czasu do czasu czy w ogóle wyjść z domu na spacer chociaż raz dziennie, bez wyznaczonego celu.

4. zadbaj o siebie
Ile można chodzić w dresie ze spiętymi włosami i bez makijażu? Nasza wartość siebie spada, a przez to też w nasza motywacja do pracy w pewnym stopniu. Zadbaj o siebie, a poczujesz się lepiej! Dlatego każdego dnia, nawet jeśli nie planujemy nigdzie wychodzić warto przynajmniej przebrać się z piżamy w coś elegantszego (nadal oczywiście wygodnego) i poprawieniu fryzury.

5. skup się na jednym zadaniu
W tej notce pisałam jak ważne jest, by skupić się na jednej rzeczy, bo wielozadaniowość ma negatywnie skutki. Dlatego jak pracujesz wyłącz wszystkie strony, które nie są związane z pracą albo je zablokuj - dodatek do przeglądarki "StayFocused" jest niezwykle pomocny. Przechodź do następnego zadania po skończeniu pierwszego.

6. potrzebujesz pomocy?
Wiadomo, że pracując samemu w domu wszystkie obowiązki spadają na nasze plecy. Niestety czasami nie jesteśmy w stanie nad wszystkim zapanować, dlatego warto wtedy pomyśleć nad zleceniem zadań innym osobom. Dzięki temu skupisz się na tym co najważniejsze i Twoja praca będzie efektywniejsza.

7. odłóż prace domowe na później
Czas pracy jest do pracy, zadania domowe odłóż na później, po wyznaczonych godzinach pracy zawodowej. Zaplanuj dobrze czas pracy zawodowej i pracy domowej i nie pozwól, aby się one pokrywały. Ponieważ będzie to rozpraszające i nie pozwoli Ci się skupić na tym co powinnaś/eś robić.

8. oddziel przestrzeń do pracy
Pracowanie w pozycji półleżącej w łóżku nie jest zalecane - ani to zdrowe dla kręgosłupa ani motywujące. Jeśli nie masz możliwości stworzenia biura w oddzielnym pokoju, zaopatrz się w parawan, zasłonkę lub po prostu odgrodź się szafą/regałem - np. takim. Wymyśl coś, co pozwoli ci stworzyć miejsce kojarzące się z pracą. Tak samo jak łóżko powinno kojarzyć się ze snem i relaksem.


Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram, YouTube i Twitter

source:
http://weheartit.com/entry/68996982/search?context_type=search&context_user=violeta20&page=2&query=laptop+girl&sort=most_popular

14 comments

  1. Jak bym miała znowu pracować w domu to bym chyba umarła. To naprawdę nie jest takie łatwe ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. to prawda, wymaga sporo samodyscypliny :)

      Delete
  2. ja jeszcze dopisała Pomodoro Technique. Włączamy sobie pomidorka na pół godziny na wykonanie konkretnego zadania i w tym czasie nie zajmujemy się niczym innym. Później 5 minut przerwy. Następnie kolejne zadanie. Swietny sposób organizacji pracy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. słyszałam o tej metodzie, jest bardzo przydatna - podłączyłabym ją pod pkt 5 :)

      Delete
  3. Kiedyś pracowalam w domu i nigdy więcej. Starałam się, ale to jednak nie wychodzi. Przynajmniej mi. Muszę każdego ranka ubrać sie, umalować, wyjść do ludzi. W sposób fizyczny oddzielić czas domowy od tego poświęcanego na pracę. Dodam, że jestem "na swoim", a tę notkę piszę z wynajmowanego biura. Jak wracam do domu, pracę staram się zostawiać za progiem.

    ReplyDelete
  4. W domu nie potrafiłabym się skupić tak jak będąc w pracy.:)

    ReplyDelete
  5. bardzo przydatny wpis, myślę, że jeśli dobrze zorganizujemy sobie czas, praca w domu może być przyjemna:) pozdrawiam

    ReplyDelete
  6. Ja pracuję w domu i faktycznie czasami mam problem z rozplanowaniem czasu. Odkładam pracę na później, żeby rano móc wybrać się na przykład na zakupy. Nie jest to dobre, bo później tworzą się drobne ale dość uciążliwe zaległości. Twój post jest bardzo przydatny dla osób pracujących w domu, które mają problem z rozplanowaniem czasu.

    ReplyDelete
  7. Dlaczego skasowałaś mój komentarz? :(
    Myślałam, że od anonimów nie akceptujesz w ogóle ale pod nową notką komentarze anonimów widnieją..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nic nie kasowałam, o jaki komentarz chodzi? jeśli były w nim jakieś linki to możliwe, że został oznaczony jako spam

      Delete

  8. Ja lubię pracować w domu. Co prawda wymaga to dużej samodyscypliny.

    ReplyDelete
  9. Czym się zajmujesz?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...